DOktor ouuh DOktor

Seorang doktor tergesa2 msk ke hospital setelah menerima panggilan kecemasan..lantas 


terus ke bilik pembedahan.


Doktor: maafkan saya.


Bapa: apa nak jadi dengan doktor ni!!! X de rasa tanggungjawab langsung!!!


Doktor : sambil tersenyum doktor jwb .. saya terima panggilan kecemasan, terus saya 


bergegas kesini.


Ayah: kalau apa2 jadi kat anak saya mcm mana!!! 

Doktor: tersenyum lagi lalu menjwb.. saya akan cuba sedaya upaya selamatkan anak encik..

Ayah: cakap senang la..klu anak doktor jadi macam ni,,doktor boleh bersabar ke !!!

Doktor: tersenyum lagi terus menjawab.. saya akan cuba sedaya upaya encik..

Ayah: kalau anak saya mati macam mana!!! Kalau doktor cepat.. Semua boleh dilakukan 


segera..

Doktor: sambil tersenyum doktor berkata... Firman allah di dalam al-quran.. Dari dia kita 


datang,,kepada dia juga kita pergi..

Ayah: xde firman2nya dah jadi macam ni.. Kalau jadi kat doktor..baru doktor tahu !!!!

LALU PEMBEDAHAN PUN SELAMAT DILAKUKAN...

Doktor: sambil tersenyum dia berkata , encik, anak encik sudah selamat dibedah..alhamdulillah 


semuanya selamat..apa2 pertanyaan, encik tanyalah jururawat.. 'lantas doktor terus pergi 


meninggalkan hospital tanpa berpaling pada si ayah tadi..


Ayah: amboi...sombong betul doktor tu..aku nak tya beberapa soalan pada dia pun tak boleh... 


Memang berlagak sungguh..' katanya pada jururawat'

Jururawat: sambil berlinangan airmata..encik.. Anak doktor tu meninggal semalam kerana 


kemalangan..semasa saya hubungi dia tadi..dia di dalam upacara pengebumian anaknya..dia 


datang kerana rasa tanggungjawabnya pada anak encik..dia bergegas pergi..sebab nak 


meneruskan upacara pengebumian anaknya yang tertangguh..

*moral..jgn sesekali mengadili seseorang itu tanpa usul periksa.

This entry was posted on Sunday, January 8, 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply