sudah ditakdirkan semuanya :')


assalamualaikum.salam alaik para pembaca sekalian.akhirnya berpeluang jugak nak update blog usang ni.tak ada apa yang menarik sangat pn.maklumlah blog untuk luahan hati kecil aku ja.hmm.terima kasih kerana sudi singgah untuk baca kisah hidup aku ni :)


setelah hampir 2 tahun aku dan seorang gadis bernama athirah syazwani binti shabudin dan telah melalui bermacam macam dugaan dan cabaran.nampak macam happy ending tapi..... maybe dengan cara kami ni boleh happy kan kedua dua2 pihak.insyaAllah.masing2 dah membawa haluan masing2.berpisah secara matured dan professional.tak perlu bermasam muka dan gaduh.just be friend first.punca2 perpisahan tu rasanya terlalu peribadi nak diceritakan kat blog ni.biarlah ia menjadi isi hati aku dan Allah yang maha Esa sahaja yang menjadi tempat aku luahkan segala kesakitan.

Dalam perpisahan ni aku tak salahkan mana2 pihak even kalau ada pihak ketiga pon aku tak akan salahkan.aku hanya salahkan diri aku yang tak pandai nak manage relationship kami.dan aku sendiri tak pernah rasa yang aku akan bahagiakan athirah syazwani.walau macam mana pun aku akan teruskan peranan aku sebagai seorang hamba Allah.tiada perakhiran bagi hayat aku selagi malaikat maut tak turun untuk mencabut nyawa hamba Allah ini.

Aku gembira dapat kenal orang bernama athirah syazwani dan aku juga dah rasa macam2 emosi sepanjang relationship tuh.segala memory dan gambar semuanya masih tersimpan sebagai kenangan.kalau tiada aral melintang.titte kawan tu masih lagi wujud antara kami.sebenarnya,aku bukan jenis yang suka bermusuh bermasam muka dengan orang.kalau ya pon maybe takkan lebih dari 3 hari.sebab aku tau,yang Allah tu akan laknat hambanya yang tak bertegur sapa sesama insan melebihi 3 hari.Pengalaman aku sepanjang 2 tahun membuat aku lebih matang dari diri aku yang dulu.walau tak sangat.maybe dengan cara ni aku akan bebaskan dia untuk berkawan dan tak ada la sesiapa yang nak cemburukan atau sakitkan hati dia lagi.insyaAllah.

kalau dulu,handphone sangat berguna.lani pon sama ja.jarang lah handphone tak menyala.haha.tapi tak lagi sekarang.hanya guna untuk urusan2 penting jaa.tapi dengan kawan2 tetap la mesej.yang paling mengejutkan bila aku balik ke Uitm.ramai pulak laa yang senasib dengan aku.maybe musim ni musim break off kot.huhu.ntahlaaa.

apa2 pon aku tak nak dan tak kan bermusuhan dengan sesiapa pon.mcam yang aku dah sebut kat atas tadi,bukan salah sesiapa.salah diri aku sendiri.dan semuanya masih terlalu awal.Allah tu sayang aku agaknya sebab tu dia beri semua ujian ni.dan aku terima dengan redha.perubahan demi perubahan akan aku buat.cuma sekarang.aku nak maintain pointer untuk jadi LAWYER.bangga kan mak ayah.baru cari pengganti.insyaAllah athirah syazwani,awak dah cukup lengkap.mesti akan jumpa yang lagi dan terbaik dari saya.awak bebas sekarang.kita still kawan.ada masalah boleh rujuk.dan sampaikan salam terima kasih saya untuk parents awak yang dah anggap saya sebagai sebahagian family awak dulu.thanks a lot.ingatlah.semua ni berlaku tak semestinya ada hikmah.terima dan redha.yang lebih baik akan datang.insyaAllah.setakat ni dulu.bye2 semua.ASSALAMUALAIKUM :')



"BERCINTA KALAU TIADA RESTU AGAMA TAK KEMANA" :)
pesanan untuk diriku dan semua followers.jangan lupa tinggalkan komen anda.

This entry was posted on Saturday, December 22, 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

7 Responses to “sudah ditakdirkan semuanya :')”

  1. sorry to hear that ein.move on for better.insyaAllah

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks fir..semoga kamu dan dia kekal selamanya ^_^

      Delete
  2. orang banyak peminat takyah risau. nnt ada la yg mengisi hati tu. kan? sorry for not being the best for you

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh.sapa yang banyak peminat ni.haha.kita sama2 tak sempurna.sorry too.setakat ni u're the best.thanks a lot :)

      Delete
  3. wuuuu....siap mention nama lagi tu ayeen..bagus laa, tak bergaduh...macam aku?? errr, ok bye...btw, best lagu kat blog...kah3

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..aku tau lagu adik hang.grrr..takyah laa gaduh2.kita pernah bahagia dengan dia kan? hehe.berkawan la.chill

      Delete
    2. wuuuu...adik aku...hahaha..ok ayeen... *tunduk*

      Delete