Sangat menyayat hati

assalamualaikum~ pakcik makcik dah makan ke belum ? hee.hai hai hai semua.nak ber story morry hari ni.bila dah xde keja bukak laa blogger dan jari2 pon dah gatal nak menaip.haaa..harini genap seminggu cerita sedih ni berlaku.al kisah maka tersebut lah kisah seorang jejaka tampan menaiki YAMAHA 135LC v2 yang berusia tidak sampai setahun.moto berkilat boleh suluh muka.nak dijadiakan cerita hari tu dah kawan hantar mesej suruh g lepak kat rumah dia.xpenah p pon rumah dia.so,sebab kawan2 lain pon ada dekat situ aku pon solat asar terus pegi la rumah dia tu.dia cakap mai kat kepala batas tu,dia tunggu.aku ingat rumah dia kat situ.hmm.rupanya dia bawak masuk lagi dalam.kampung mana tah.xpenah p pon.dah laa jalan selekoh2.dan kebetulan masa aku keluar tu aku rushing then xbagitau pon kat mak aku yang aku keluar g rumah kawan.dan selalunya aku drive tapi haritu aku terdetik nak bawak moto kesayangan ni.huhu.so,bila dah sampai tu kami lepak2 sembang2.tiba2 ada sorang kawan aku dok try2 moto aku dia tanya satu soalan "WEY,MOTO ANG NI XDAK CALAQ LANSUNG,XPENAH JATUH LAGI EH ? " dengan penuh yakin dan konfidennya menjawab "TAK PERNAH !" haha.jam pon dah pukul 7.dorang still lepak g.aku mintak izin nak balik.then start moto balik ah.sorang2 der~..
 aku bawak moto macam biasa.dan x laju pon sebab jalan tu aku x cekap.xpenah mai pon.ni klimaks dia.sampai kat satu selekoh.langit agak mendung sebab senja.kelilinga tu hutan ja.gelap.aku tgk depan ada selekoh tajam.dah ready nak amek conner dengan baik.jalan tu sunyi sangat.ada kereta or moto sebijik dua.so dengan confident aku kona kat selekoh tu.selekoh ala2 u-turn gitu,kita xnampak kereta yang datang dari depan dan kereta yang ada di depan.bila aku kona dalam 50-60 km/h then tiba2 ada PROTON SAGA baru berenti nak masuk simpang kampung mana tah.urghhh..jantung dah laju time tu..aku brake depan lipat handle ke kiri.BERJAYA ELAK ! tapi elak menghala ke hutan.so lipat handle balik ke KANAN ! arghhh..BOOOOOMMMM !! aku dengar bunyi kaca side mirror pecah ..PRANGGG ! tgk moto dah terseret dengan part2 moto berkecai atas jalan.aku pn terseret ke rumput sebelah tu.1m lebih kurang daripada jalan raya.ahh.kereta yang tadi dah masuk simpang.xperasan kot.tgk moto dah mati enjin.angkat lah moto tu sorang2.darah abes tangan dan kaki.alhamdulillah still boleh bangun angkat moto.enjin dah mati.sebab moto clutch.try start,ehh HIDUP ! haa.cangak g.dengan penuh kecuakan balik rumah dengan darah2.uhh.kena la berleter sikit.biasa laa tu.tapi lepas g hospital dapat injection ok la sikit.sekarang pon dah nak sihat dah.dah kering semua.tapi saham dah jatuh.hahaha.k lah.tu ja story nak cerita.bak kata abang2 aku."ANAK JANTAN KENA JATUH MOTO,BARU LENGKAP NAK JADI ANAK JANTAN" haha.tapi yang pasti aku bukan MAT REMPIT weng sana weng sini.
MORAL: hati2 di selekoh tajam dan jangan sangka beli moto mahal xkan jatuh.bawak moto pelan2.

 
 


This entry was posted on Monday, October 29, 2012. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

One Response to “Sangat menyayat hati”