cEqita Tyme KecIK


tanggal 20/08/1994 seorang bayi lelaki telah selamat dilahirkan dari perut seorang ibu bernama Faridah bt Mahmud.Ayah aku Dr.Hj Abu Bakar Bin Abdullah melaungkan azan di tepi telinga kecilku,setelah bbrapa hari aku dbwa plang ke teratak bonda di Taman PKNK Alor Star ,Kedah...walaupun tggapan ayah dan ibuku ingin mendapatkan seorang anak perempuan setelah 4 org lelaki dilahirkan,namun ayah dan ibuku ttp bersyukur dgn kelahiranku...zzzzzzzz.....bumi berputar hari demi hari.....aku telah masuk ke era tadika...payah btoi gna bhasa bku neyh..ckp truih jea noh..heh..errmm..standard bbdk arh bla msok tdika kna mak tggu kat luaq..hehe...tp lma2 aku ok dh..mmla aku msok tdika al_Mukmin... kt tdika tuh aku diajaq basic Islam..diajaq smyg,wudhuk,rukun islam,iman...bnda2 basic arh..erm..msa tue tdka tuh bqu ag..aku arh batch pertama kt ctue..pdg menan pon xdak ag..lanie tdka tue dh ttp sbb ustazah tue dh kwen n jdkan tdka tue umah dya..haha..msa umo 5 ton aku msok tdika Kemas...tdka yg plg femes kat Malaysia...ary prtma cm besa mak kna tggu kt pintu..hehe..pastue dh lma xpa ar...aku ska tdka tue sbb ckgu bes,ada pdg menan,mkn sdap..errm...bla msok umo 6 ton maseh kt tdika tu ag n tyme tuh aku dh jd otai bsaq kt tdka tuh..aku ar yg plg tggi lm tdika tuh..errm..bla msok prtghnn 6 ton..aku dh p tdka bwk beskel..klw tyme tue pa bleyh bwk beskel p tdika mmg style abes...haha..tyme ary sukan aku n geng2 beskel aku msok prtndingan kayuh beskel plg lmbt..haha..aku dpt 6be 3 tyme tuh..aku smpy awai sgt...bes toi!! errm...msa 6 ton aku dpt best student kt tdika tuh n smpy la ckgu tuh mseh igt aku..hehe..pda ujong tonnya aku berkhatan...buat knduri besar-besaran sbb abg,sppu,adeek bradek suma berkhatan berpsangan..aku jea brkhatan sorang2..haha..best.. dpt bnyk gla dwet...errm...igt lg..tyme tuh kndri msm buah drian,so buat plut kning+plut drian arh..tp kna pntang mcm2..adeyh..bla msok drjh stu aku skolah kat Sek. Keb. Taman Rakyat...

dpn tn aku jea pon..tp 300 meter gak dqi umah aku..ermm...aku p dftar n msok klas pling ujong skali.."1 rukun"...tyme tue wktu rhat mak owg len bwk bkai meh tggu tp aku mkn sndri jea..haha...bgga gla..cdayh pon ada...errm..msok pertngahan ton,ckgu klas beqanak plax...so kna pcah klas(msok klas owg len) ...aku dpt 1 damai...tu klas ngn spupu aku....errm..mmg buaih gla tyme 2...kcw owg nu kcw owg ney..haha..bla msok drjh dua pon sma..kna pcah klaih ckgu branak ag..haha..pon msok stue dmai..zaman dlu drjh dua kolah ptg...errm..pstue meh tgh ton jdi kolah pg lak..sbb dh wat bngnn bqu..errm..msa drjh dua jd prefect latihan..msok drjh tga bqu dok klas 3 rukun lek,jmpa lek kgkwn lama dlu..hehe..n tyme tuh dh pkai bju bru lengan pnjg..haha..bngga tol!! tyme tue aku ada buat kes kcw adek owg..errm..smpy abg dya nk meh brtmbk ngn aku..aku wt xtaw jea,so abg dya blah..haha.. sng jea...errm..msa drjh tga ney laarh aku kna lggaq dgn van msa race beskel ngn kwn aku kt tmn umah aku..haha..bkn van langgaq aku tp aku yg lggaq van...hehe...skit gak ar..trkeluaq kuku ibu jri kaki..errm..dya x byq gnti rgi pa pon..bbdk ag mna nk taw..hehe..blek umah diam jea arh..buat2 x skit..last skali kantoi gak sbb jln capek..hahaha..msa drjh 3,bla "ppt" aku dpt 6be stu..errm...aku pon lmpat klas p klas 4 aman msa drjah 4....errm...

best gla klas tuh...tp aku still x trpisah dgn kwn bek aku MIFDHAL..dqi aku drjh stu smpy drjah 6 x trpsah...msa aku umo 10 ton neyh aku ska men pondok2..nie suma stat ngn tabiat abg aku..dya ngn spupu wat dlu pstue aku ng spupu len smbg jea..best ar gak..bla majok ngn mak ka ada msalah ka p ar lpak kat pondok yg kita owg wat neyh..haha..BEST!!.msa kt kolah, aku kna jga blik PA..ermm..kna dtg awai2 pg psg radio pstue blik kna bca doa..errm..best thp...bla kat drjah 5 aku dok klas aman ag smpy drjh 6...aku xleyh lpa knangan bla men mrcun kt dlm kelas..seb bek mrcn mncis jea..seb bek tyme tue dh nk blek..ckgu plax xdak..hehe...errm..aku dlntik jd KP msa drjh 6...tyme tue hot dgn brita KP couple..haha..stu kolah taw..huhu..mmg hot!!

haha..pastue dh koi surut...haha...tue jea ksah tyme kecik...bla msok form1 dh jd besaq bdn pon dh bsaq.haha...psai form 1 smpy form4 nnty dlm enrty len lak..haha..tata..salam

This entry was posted on Monday, June 14, 2010. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

5 Responses to “cEqita Tyme KecIK”

  1. mmg gila r KP ni... pair cple anx cemana la ni?? haha...
    sapa la pnya idea sal entri neyh??? adduusss...
    mmg jd keja bila bca entri ni...
    (^^)

    ReplyDelete
  2. hahaha...si dh break lma dh..dya bhgia ngn psangan bqu xslap aku..erm..ntah ar spa yg bg idea xtaw..adeyh..

    ReplyDelete
  3. waaa.. sian kat anx..
    ditinggalkan kekasih lama...

    ReplyDelete
  4. ceh...cinta berok tyme tuh..hik3..cinta mmg x pakai spek mata..hik3..

    ReplyDelete
  5. cinta rabun r neyh..
    sian kt anx, smpy la memendam rsa kt bdak 2...
    tp syg, pair anx dah cri 0wg len...
    haha~~
    xpa2... sabaq

    ReplyDelete